Wpływająca do Urzędu
korespondencja oraz podania, wnioski itp. przyjmowana jest
w sekretariacie /pokój nr 15 - I piętro/ i po otwarciu przekazywana
Wójtowi lub do Sekretarza Gminy do rozpisania. Korespondencję
przejrzaną i zadekretowaną sekretariat dzieli zgodnie z dyspozycją
Wójta i za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym przekazuje na
odpowiednie stanowisko pracy.
Sprawy wpływające do Urzędu załatwiane
są odręcznie lub korespondencyjnie.
Forma odręczna jest szybkim sposobem
załatwienia sprawy. Polega ona na tym, że pracownik, jeżeli jest to
możliwe udziela odpowiedzi przy pomocy telefonu lub w bezpośredniej
rozmowie z zainteresowanym, spisując odręczną notatkę służbową lub
adnotację na aktach.
Korespondencyjny sposób załatwienia
sprawy wymaga sporządzenia przez pracownika zajmującego się sprawą
odpowiedzi na piśmie i po podpisaniu przez przełożonego przesłanie
jej do zainteresowanego lub zainteresowanych.
Sprawy w Urzędzie załatwiane
są według kolejności ich wpływu lub stopnia ważności.
Jeżeli załatwienie sprawy w terminie
nie jest możliwe, należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi
przepisami dotyczącymi terminów, ze szczególnym uwzględnieniem
przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Rozpatrzenie podania, dokonanie
czynności urzędowych, a także wydanie zaświadczenia lub zezwolenia
podlegającego opłacie skarbowej uzależnione jest od uiszczenia tej
opłaty w stosownej wysokości.
Jeżeli podanie, wniosek itp. zostało
wniesione bez opłaty, pracownik wzywa osobę zobowiązaną do
uiszczenia opłaty skarbowej z pouczeniem, że w razie niewykonania
tego obowiązku, podanie, wniosek itp. zostanie pozostawione bez
odpowiedzi. |