AKTUALNOŚCI
- Szczegóły
W związku z lawinowo rosnącymi cenami energii gminy Skierbieszów, Grabowiec, Sitno, Miączyn, Stary Zamość, Izbica, Kraśniczyn i Krasnystaw zrzeszone w partnerstwie w ramach projektu „W kierunku samowystarczalności energetycznej” finansowanego z Europejskiego Instrumentu Miejskiego (ang. European City Facility - EUCF) zamierzają podjąć szereg działań związanych z samowystarczalnością energetyczną gmin. By właściwie zaplanować działania oraz przygotować dokumentację aplikacyjną prosimy, w ramach badania Państwa opinii, o wypełnienie krótkich ankiet.
Prosimy by każdy z Państwa wypełnił ankietę znajdującą się pod poniższym linkiem:
https://forms.gle/Vgj8RCsgMxdcUE1W7
W przypadku braku możliwości wypełnienia ankiety elektronicznej formularze w wersji papierowej są dostępne w Urzędzie Gminy. Możecie Państwo również samodzielnie wydrukować ankietę i przynieść ją do Urzędu. Wypełnienie ankiety traktowane jest jako deklaracja uczestnictwa w projekcie OZE w ramach przyszłych naborów do takiego projektu.
W ramach wspólnych działań planowana jest również możliwość uzyskania dofinansowania przez przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie naszej gminy. Zainteresowani przedsiębiorcy powinni wypełnić poniższą ankietę (która również będzie deklaracją uczestnictwa w przyszłych projektach).
https://forms.gle/EomHgbGsQuMiSmrw6
Załączniki:
- ANKIETA 2 Wersja 17.01.2022 mieszkańcy.docx
- ANKIETA 2 Wersja 17.01.2022 budynki użyteczności publicznej i przedsiębiorcy.docx
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
informujemy, że od stycznia 2022 r. będzie można składać wnioski o nowe świadczenie – dodatek osłonowy.
Dodatek osłonowy stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Zgodnie z zaproponowanymi przepisami będzie on przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
- dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111 z późn. zm).
Wysokości dopłat w skali roku w ramach dodatku osłonowego:
- jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400 lub 500 zł przy założeniu, że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
- gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600 lub 750 zł przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
- gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł lub 1062,50 zł przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
- gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł lub 1437,50 zł przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.
Podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243).
W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie także tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.
Pamiętaj: ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy?
Wnioski będzie można składać:
> elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP – od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r.
> tradycyjnie (papierowo) – od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r. :
- wrzucając wniosek do urny podawczej znajdującej się na parterze Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grabowcu pod adresem: ul. Kozia 2, 22-425 Grabowiec.
- osobiście – wnioski można złożyć bezpośrednio u pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grabowcu pod adresem: ul. Kozia 2, 22-425 Grabowiec, z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych podczas wizyty w urzędzie.
Pozostałe informacje
Świadczenia przyznane na kompletne wnioski złożone w styczniu 2022 r. będą wypłacone w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Te osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal będą mogły ubiegać się wsparcie. Wówczas muszą złożyć kompletny wniosek do 31 października 2022 r. W tym przypadku wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana najpóźniej do 2 grudnia 2022 r.
- Szczegóły
Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji związanych z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych.
- Szczegóły
Ankieta dostępna jest pod linkiem:
https://forms.gle/vejj2wCt71Dp6hVEA
Ankieta jest skierowana do polskich rolników i służy poznaniu opinii na temat zagadnień wodno-melioracyjnych. Badanie jest realizowane na zlecenie firmy Agrocom Polska (strona internetowa:
https://agrocompolska.pl , funpage Facebook: https://www.facebook.com/Agrocom-Polska-Jerzy-Koronczok-365351806897829) i jest częścią projektu INOMEL (współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju - więcej o projekcie: https://www.itp.edu.pl/inomel/ ).
Odpowiedzi są anonimowe i będą prezentowane tylko w postaci zbiorczych opracowań.
Opinie rolników w tej sprawie są bardzo ważne, a uzyskane wyniki posłużą do:
a) upowszechniania znaczenia gospodarczego, społecznego i środowiskowego nowoczesnych rozwiązań melioracyjnych,
b) wpływania na kształt polityki rolnej sprzyjającej inwestycjom melioracyjnym,
c) wsparcia rozwoju polskich gospodarstw rolnych w obliczu aktualnych wyzwań przyrodniczych i ekonomicznych.
Ewentualne pytania dotyczące ankiety i badań z nią związanych proszę kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Szczegóły
Od 1 lipca 2021 r. wszedł obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw dla budynków i lokali mieszkalnych oraz budynków i lokali niemieszkalnych.
Deklaracje takie składa Właściciel lub zarządca budynków.
Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
- elektronicznie, przez stronę www.zone.gunb.gov.pl, wykorzystując do tego profil zaufany, e-dowód albo podpis kwalifikowany.
- w wersji papierowej, składając ją osobiście w Urzędzie miasta/gminy zgodnie z lokalizacją
budynku albo wysyłając ją tradycyjną pocztą.
Na zgłoszenie źródła ciepła, które było kiedykolwiek uruchomione przed 1 lipca br. obywatel ma aż 12 miesięcy, natomiast jeżeli zostało ono uruchomione po 1 lipca 2021 r. termin złożenia deklaracji ulega znaczącemu skróceniu i mamy na to tylko 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła.
Więcej informacji dotyczących składania deklaracji znajduje się pod adresem:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow
Deklarację można pobrać w Urzędzie Gminy Grabowiec lub z poniższych adresów.
- Szczegóły
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) to system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych, tj. osoba/osoby fizyczne sprawujące bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad danym podmiotem. Krąg podmiotów zobowiązanych do zgłaszania beneficjentów rzeczywistych określa ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Nowelizacja w/w ustawy znacząco rozszerza krąg podmiotów zobowiązanych do ustalenia swojego beneficjenta rzeczywistego, jak również do dokonania zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych.
Od dnia 31.10.2021 r. weszły w życie przepisy, które rozszerzają ten katalog o:
- spółki partnerskie,
- europejskie zgrupowania interesów gospodarczych,
- spółki europejskie,
- spółdzielnie,
- spółdzielnie europejskie,
- fundacje i stowarzyszenia, ale wyłącznie te, które podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.
(w tym Jednostki OSP, Stowarzyszenia wpisane do KRS)
Podmioty już wpisane do KRS powinny dokonać zgłoszenia możliwe jak najszybciej, przy czym ostatecznym terminem jest 31 stycznia 2022 r.
Informacja dla organizacji zarejestrowanych w KRS po 31.10.2021r.
W przypadku organizacji zarejestrowanych w KRS po 31.10.2021 r., tj. po dacie wejścia w życie ww. nowelizacji, zgłoszenia będzie trzeba dokonać w terminie 7 dni od dnia wpisu danego podmiotu do KRS. W takim samym terminie dokonuje się zgłoszenia każdej zmiany danych już zgłoszonych do Centralnego Rejestru Beneficjentów (zgłoszeniu podlega również zmiana samego beneficjenta rzeczywistego danej organizacji).
ZGŁOSZENIE INFORMACJA
Zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych można dokonać bezpłatnie za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej podatki.gov.pl, który powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, zgodnie z zasadami reprezentacji obowiązującymi w danej organizacji.
Link do rejestracji
https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
Komunikat ministerstwa finansów
https://www.gov.pl/web/finanse/komunikat-nr-36-dotyczacy-zmian-w-systemie-crbr-po-30-pazdziernika-2021-r